Még mindig Paks, még mindig népszavazás – Miért?

Nem voltam meglepődve, amikor elolvastam a Medián friss felmérését a paksi bővítéssel kapcsolatban.

image1391423437.jpg

A kép forrása: median.hu

Valószínűleg nagy pofon lehet ez pártunknak és kormányunknak, amelynek tagjai olyan baromságokkal frappánsan akarják bizonygatni a beruházás létjogosultságát, mint az energetikai államtitkár, aki azt találta mondani, hogy nem érti az atomelleneseket, mert a napenergiával nincs bajuk, pedig a Nap energiáját is nukleáris folyamatok eredményezik. (Az index.hu cikke itt: http://index.hu/belfold/2014/02/03/energetikai_allamtitkar_atomeromu_napelem/)

surprise-02.jpg Kép forrása

De nem is erről akartam írni...

Sok barátom van azon a véleményen, hogy ez egy olyan bonyolult kérdés, amit egy átlagember nem is tud megítélni, ezért nem szabadna nép szavazatára bízni a kérdés eldöntését. Tényleg bonyolult, de van egy olyan eleme, ami viszonylag könnyen megítélhető. Szerintem.

Szoktam szervizbe hordani rendszeresen az autómat. Laikus vagyok, soha nem tudom eldönteni, hogy azok a felújítások, olajcserék, amelyeket időszakosan elvégez a szerviz, azok tényleg szükségesek-e autóm és az én, vagy pedig a szerviz főnökének boldogulása szempontjából elengedhetetlenek. Mit tesz ilyenkor a halandó? Tájékozódik a kérdéskörben, utána néz az interneten, beszél olyan barátaival, akiknek a szakértelmében megbízik, esetleg egy másik szervizzel, így végül kialakul az emberben egy szakértők által alátámasztott elképzelés a felújítás szükségességéről. És persze az ember ilyenkor mélyen átgondolja anyagi lehetőségeit. Amennyiben szükséges, még nyugdíjas szüleit is megkérdezi, hogy be tudnának-e szállni az főtengely cseréjébe, mert így továbbra is biztosítani tudnánk számukra, hogy szombatonként kivisszük őket a piacra.

A végső döntést azért mégiscsak nekem és a családi költségvetésnek kell meghoznia, hiszen mi járunk majd az autóval, de a számlát is mi fizetjük.

Ha szerencsénk van, nem hatvan évig.